sommarvärme

image111 image114

image113 image112


första "doppet" för iår är avklarat. eller ja, jag ställde mig med vatten till knäna och skvätte vatten på resten av kroppen. dock inte för att det var för kallt för att doppa sig utan för att jag inte hade annat än bikini med mig och det är varken snyggt eller behagligt med blöta underkläder.

i fredags överraskade jag min darling med picknick på bryggan nere i hammarby sjöstad. vi åt parmaskinka med melon, grillade kycklingspett och hemmagjord potatissallad. hur gott som helst och urmysigt fast att bryggan var överfull med människor.

i lördags spenderade jag och Maria några varma timmar på en brygga i hagaparken. lika trevligt som vanligt om än lite solstingsvarning. skönaste kommentaren kom från en kille som badade på samma brygga "man skulle iaf ha tagit med sig en handduk". lördag kväll skulle jag och darlingen gått ut men mina fötter tillät inte det eftersom jag fått stora blåsor på trampdynorna. istället åt vi lasagne och drack rödvin i mängder.

vaknade en aning bakis igår och tog båten till fjäderholmarna. underbart mysigt med massa sol och sen lunch på flashiga fjäderholmskrogens uteservering. jag åt strömming med potatispuré och lingon. mer svenskt kan det typ inte bli.

efter sol och båt var det skönt med en lugn kväll. mjukisar och täcke i soffan med en katt på magen såg vi fyra avsnitt av House och somnade gott i varandras armar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback