nostalgitripp

läste en rolig sak i en blogg och tänkte göra en liknande grej.. so, here it comes...

för fem år sedan..var jag en glad sistaårsstudent på Sundsgymnasiet som längtade efter att få springa ut till tonerna av "sjung om studentens lyckliga dar"... jag höll hårt i min ungdomskärlek och hade planerna planerade för sommaren som skulle spenderas i köket på hotellet jag jobbade på. redan då ville jag flytta till stockholm men först skulle vi utomlands ett tag. hmm, vad hände med de planerna egentligen?!

för tre år sedan... visste jag inte vad jag ville med mitt liv, men jag visste att jag definitivt inte ville läsa det jag läste och att mitt dåvarande förhållande inte var som det skulle va. livet inombords var kaos men som vanligt visade jag ett stilla lugn utåt.

för ett år sedan... hade jag nyss fått min lägenhet som jag bor i idag och räknade dagarna tills jag kunde ta mitt pick och pack och bli storstadsbo. jag var kär och galen men hade samtidigt ångest över att sluta i min klass och lämna mina vänner. vid den här tien bodde nästan V & B hos mig eftersom vi var i sluttampen på vår uppsats och visst fanns det spänning mellan mig och B. det kan ingen förneka.

för tre månader sedan... kändes livet underbart. jag hade träffat min drömprins M och livet lekte. jag visste inte alls vad sommaren bjöd på, men jag visste att i stockholm ville jag stanna no matter what. årstiden var trist, men det gjorde inget sålänge jag fick somna i den trygga famnen.

för en vecka sedan... var livet upp och ned och jag trodde seriöst att allt skulle falla i bitar, men i sista stund blev jag räddad och bestämde mig för vem jag skulle lita på.

igår... insåg jag som så många andra dagar hur underbart bra jag har den och hur bra jag trivs med min livssituation. dessutom kändes det som att en förändring kanske sker snart på jobbfronten.

idag... har jag vaknat bredvid den jag alltid vill vakna med, sovit middag och kommit på att jag saknar skånes sommar.

imorgon... ska jag se Eurovision song contest med E och längta till helgen.

om ett år... hoppas jag att jag & M har hittat en lägenhet med drömläge och söderbalkong ihop. jag har ett jobb som jag brinner för och har varit i Malaysia i minst två veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback