jag känner pulsen igen

okej, tillbaks i storstaden efter en helg på landet. och i utlandet. tågresan ned gick bra fast att det var panik och stress innan jag väl kom på tåget. slängde ned diverse random kläder i en weekendbag, missade tvärbanan med några sekunder, glömde min tågbiljett hem på köksbordet och förbannade mig över hur tungt bagaget var samtidigt som hungern gjorde mig till ett bitchigt monster.

1-klass var en besvikelse... okej, sköna stolar och gratis internet. men seriöst, det gick typ inte att göra något på internet, det var såå segt.

lördagen spenderades med M i Danmark. vi kom bara till fields men det räckte. vi fick med oss några shoppingfynd och massvis med sprit hem. på kvällen hade vi släktmiddag med morfar och mina mostrar och sen var det inte mycket ork kvar så vi somnade gott innan midnatt.

söndagen bjöd på tidig familjefrukost med färska frallor och en strålande sol. strandpromenad och mys i en sandhåla. ute i havet lekte ett gäng sälar, ganska coolt. vi låg bra där ett tag och kände solen steka mot ansiktet. därefter blev det sight seeing och sen fika med K i västra hamnen.

kvällen bjöd på god mat och vin och film. därefter var vår gemensamma helg slut. 05.30 ringde klockan och förtrollningen bröts. skjutsade M till sturup och åkte hem och sov. packning, stan och lunch med gymnasietjejerna och tåg hem igen.

men jag är glad att vara tillbaks. det är alltid underbart att lägga sig i sin egen säng och vakna utvilad utan att nån stört en (menar inte dig M, utan mamma och pappa)

nu dröjer det till sommaren innan jag åker ned till skåne igen.

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback